2010/12/29

wokban füstölt kacsamell - wokban füstölt konyha



házi füstölésű kacsamell! Társasházban! Ez lesz a legizgalmasabb. Még sosem csináltam, új a technika és hát nem ronthatok, mert mégiscsak ezt esszük Szenteste. A technikáról remek videót találtam, itt. És itt, Tomakonyhánál.

A csirkés néninél már jóval Karácsony előtt vettem egy kisebb kacsamellet. Kettőnknek egy étkezésre volt elég, de arra bőségesen. Igyekeztem laposabbat választani, hogy tutira átjárja a füst és megpuhítsa. Sikerült is.

Másfél nappal felhasználás előtt kivettem, felengedtem és ízesítettem. Mozsárban tört borssal, sóval bedörzsöltem mindkét oldalát. A bőröset beirdaltam és a lukakba aprított fokhagymát gyömöszöltem. Összegyűrtem kicsire és ment a hűtőbe egy éjszakára pácolódni.

A füstölési művelet ebéd előtt kb. egy órával kezdődött. A wokot kibéleltem két rétegben alufóliával, ügyelve arra, hogy lukak ne maradjanak, nehogy a füst elillanjon. Rákupacoltam a füsthöz valókat:

1/3 csésze fehér rizs,
1/3 csésze feketetea-fű
3 ek. barnacukor
meat masala currypor
oregano
 
Aztán alágyújtottam teljes gőzzel. Mikor aztán elkezdett füstölni, levettem kisebb lángra, betettem a rácsot és rá a husit, bőrével felfele. Gyorsan tekertem rá alufóliát, a széleit összecsippentettem és lestem, hol jön ki még gőz belőle.
 
Ekkor a kisfiam a szobában elkezdett köhögni. Kinéztünk a konyhából és látjuk ám a füstöt az egész a szobában is!  :) A nagy igyekezetben nem vettük észre, szegényke meg ott játszott a földön! Tessék vigyázni!!! Aztán már mi is köhögtünk és röhögtünk, hogy 24-ére időzíteni egy ilyen műveletet igazi jó lakókra vall. Az "illatokban" osztozott velünk a ház...
 
Nade vissza a husihoz. Füstöltük 15 percig, majd elzártam és bennmaradt még 10 percig pihenni. Majd kibontom, ez még a "büdös" részhez tartozik bőven és egy serpenyőben pirosra-ropogóra pirítom a bőrkés felét.
 


Köretnek déligyümölcs befőttet bontottam, pompás párosítás. Cserszegi fűszeressel koccintottunk - bár legközelebb vagy édes köret vagy a fűszeres bor.
 
Isteni finom a teafűtől, szép, nem nehéz, igazi ünnepi étel.
 
Kertes ház kell hozzá. Vagy nyárikonyha.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...