2010/12/09

mandulás puszedlik

nagy szerencse, hogy épp aznap sütöttem, amikor betoppant a család egy része, 2 felnőtt 3 gyerek összeállításban. A dobozka, amelyikben gondosan gyűjtögettem a kisült puszedlikat, pillanatok alatt kiürült. Gyorsan sütöttem is egy másik tepsivel. A recept Stahltól van, bevált.

őrölj meg 15 dkg mandulát lisztesre
keverj hozzá 1 ek lisztet és
15 dkg porcukrot és
citrushéjat reszelve (frissen vagy kandírozva),
majd verj 2 tojásfehérjét habbá

Keverd a hozzávalókat egy tálban. Hihetetlen, hogy ennyi szilárd anyagot az a kis tojásfehérje összefog, meglágyít!

Eztán sütőpapíros tepsire púpos evőkanállal szaggattam kupacokat, olyan távolságra, hogy ha meglapítod őket is maradjon legalább egy-egy centi körben. Az adagból kb. 15 puszedli jött ki. A második sütésnél kipróbáltam kisebb adagokkal, mert szétlapul olyan 6-7 cm kerületűre és én kisebbeket akartam. De nem volt jó ötlet, mert pont olyan nagyra lapult szét megint, csak vékonyabb lett és így a puhájából volt kevesebb. Harmadik sütésre egy kis muffinformában próbálkozom, hogy a kerülete ne változzék, és emelkedjen meg a magassága is. Hogy több puhája legyen!
Sütési infók: 170 fokon, 15-20 perc, aranybarnára. Még puha, amikor ki kell venni, aztán hűlésben szilárdul meg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...