2010/12/13

puszedli 02: a mogyorós

holnapra a családi ebédhez valami sütit viszünk. A múltkori mandulásak nagyon finomak voltak, de most szerettem volna magasabb puszedliket, amolyan "csókosakat" sütni. Ezért arra gondoltam, hogy az apró szilikonmuffinformát vetem be - reméltem, hogy eléggé ki tud majd így is száradni a sütim. Nem kentem ki semmivel.

A mandula elfogyott, volt azonban törökmogyoró, ebből készítettem. De nem volt elég a mennyisége, ezért kevertem pár deka maradék cukrozott dióőrleménnyel és kókuszos kekszdarálmánnyal. A többi minden úgy lett, ahogy a múltkor.



Hozzávalók:

15 dkg lisztté őrölt mogyoró/keksz/dió
15 dkg porcukor
1 ek liszt
citrushéj belereszelve
fél tk mandulaaroma
2 tojásfehérje habbá verve

Ezeket mind összekeverem. A sütési idő 17 perc volt, előmelegített sütőben, 175 fokon. Kivettem, még puha volt, ilyenkor hagyni kell pihenni, nem kivenni a formából, hadd szikkadjon meg. A formában sütés miatt ez közel sem olyan kemény, mint a mandulás puszedli, amelyik ellapult. Míg hűlt, megkentem a tetejét írókával, megszórtam dekorgyönggyel. Szép magas lett és olvadósan puha a belseje.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...