2011/01/10

sajtos szódás kenyér

egy olyan pikkpakk kenyér ez, hiszen szódás lévén nem kell gyúrni-dagasztani-keleszteni, sőt nem is szabad! Hinni nagyon kell benne :), hiszen a tésztát csak összekeverni kell csippentgetős mozdulatokkal és hát nem sok köze van a kenyértésztákhoz: sokkal lágyabb valahogy és ragad is rendesen, bögös a reszelt sajttól, de nem kell megijedni.

Kell bele:
450 gr liszt
1 tk, só, cukor, szódabikarbóna
1 tojás felverve
400 gr író (joghurt/kefír és víz 2/3-1/3 arányban). Én kaukázusival készítettem
10 dkg sajt (határozott ízű)

Összeállítom a hozzávalókból a tésztát és átborítom a sütőpapíros tepsibe, ahol kerekre lapogatom és nyújtófával kétujjnyira vagy két centire laposítom. Pizzavágóval vagy simán egy éles késsel tortaszeleteket vágok bele, hogy kisülés után könnyen szelhető legyen. Ez nagyon ötletes benne, mert még díszíti is a kenyeret. Ötlet ismét Limarától.

A sütő már meleg, 200 fokra izzítottam, hogy a tészta várakozás nélkül (!) rögtön mehessen sülni. Tojás nem kell a tetejére, a sajt szép színt ad neki. 30 percig sütöttem, közben kétszer spricceltem meg vízzel.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...