2011/01/29

vöröslencse leves 02

remélem, dícséretnek hangzik, hogy ez a recept megközelíti a Szeráj török gyorsétterem levesét. Szellem a fazékban is megfőzte, én most őt követtem és valahogy jobb lett, mint az előző hasonló levesem és sikerült is "lencse"végre kapni... Álljon itt az ezogelin corbasi receptje, ahogy a helyiek mondják:


pucoltam vöröshagymát és fokhagymát, majd vajas olívaolajon üvegesre pároltam. Eztán kanalaztam reá sűrített paradicsomot és rájuk borítottam a lencsét és a rizst. Felöntöttem levessel és fedő alatt puhára főztem. Ekkor a bulgur is mehet bele és némi bors és morzsolt oregano. Ezután már hamar kész,  össze kell csak forralni, a tetejére pedig vágok citromkarikát és pihentetem. Ebédnél 1 ek tejfölt járt a közepébe.

Adag 4 személyre bőven:

1,5-2 liter alaplé vagy leveskockás víz
15 dkg vöröslencse
5 dkg rizs
5 dkg bulgur
bors, oregano
1 kis vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma
1 tk pirospaprika
1 ek sűrített paradicsom
vaj, olívaolaj
tálaláshoz citrom, tejföl - utóbbi nélkül is nyugodtan

update: ennyi mennyiséggel nagyon sűrű, szinte főzelék lesz, szóval ha hígabb levesre vágysz, csökkentsd a rizst, bulgurt a felére, vagy növeld az alaplét, de akkor hatan is jót esztek belőle.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...