2011/01/21

újragondolt mákos guba

"újragondolt" - Mostanában elharapódzott ez a kifejezés - minden apróséf és amatőrséf újragondol mindent. Nem mintha a régivel baj lenne, csakhát az önmegvalósítás... Ma én is ebbe a hibába estem. :) Ám rendszerint az újragondolás főként a tálalásra, formázásra, díszítésre vonatkozik, nem is a receptre - ahogy nálam is.

Annyi a turpisság, hogy miután megázott a kifli, egy muffinformába (6 lukú) tuszkolom bele az anyagot és abban sütöm ki, hogy tálaláskor igazán falatnyi, jól díszíthető kis kupacokat kapjak.

250 g tej
5 dkg cukor
fél vaníliarúd vagy vanilincukor
1 tojássárgája

2 nagyobb kifli
8 dkg mák


Felkarikáztam hát a kifliket, megszórtam a mákkal és nyakon öntöttem a felforralt, cukros, vaníliás, tojásos tejjel. Hagytam, hogy mindenki jól megszívja magát.

Átvizeztem a muffinformámat, a 6 lukast, a középméretűt és ezt a tölteléket elosztottam a lukakba - pont belefért!
170 fokos sütőben megsütöttem, ez kb. 20 percig tartott.

Tálaláskor kapta a nyakába a mézet/lekvárt, ki hogy szereti. Én a tányérra köré csurgattam mézet, a tetejére pedig a megunhatatlan somlekvárt. Jólesik az édes kupacon a savanyú íz.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...