2011/01/19

puliszka

alapétel és én még nem is csináltam! Pedig a kisfiamnak hogy ízlett! Gyorsan megvoltam vele, bekerül az expressz ebédeim közé.

A mikrós változatot próbáltam ki, Gesztenye "bíztatására". Azért keresgéltem köreteket, mert volt tegnapról egy tepsi, amiben csirke sült, vajban és hagymával és ennek a maradékát nem akartam kidobni. Valami olyan kellett, ami felszívja a sok szaftot, sőt, kell is hozzá. Jó választás volt a puliszka.

Elkészítési idő 3+2 perc a mikróban, 900 watton, aztán a sütőben további 20 perc és tálalható.

Hozzávalóim:
sós víz, amiben főzöm a darát
kukoricadara
vaj
húszsír, párolt hagyma, túró, parmezán, ízlés szerint

Pontos arányokat nem tudok most írni. Öntöttem egy hőálló jénaiba a darából jócskán, és felöntöttem vízzel, hogy 1 cm-re túllepje. Sóztam. Eztán került a mikróba, ahol először 3 percet, majd kavarás után még 2-t főtt. Kivettem, vajjal elkevertem, nem sokkal, mert a húszsír is lágyítja majd. A zsírt még dermedten rászedtem, és a hagymát eloszlattam rajta. Kis parmezán és ment is a sütőbe, ami már forrón várta, 190 fokon. 20 percig hagytam pirulni. A zsír szépen fortyogott az edény szélén, mire kivettem. Kétszer eszünk belőle. Utólag is megszórható túróval.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...