2011/01/14

marokkói csirketagine

Claudia Roden könyvéből főztem ma meg ezt a csirkét.
A tagine, tajine, berberül tajin egyszerre jelenti egy különleges formájú edényt és a benne készült ételféleséget is. Az edény két részből áll. Egy kerek kerámia tányérból, amelyben főzés után tálalják is a kaját, és egy fedőből, amely mint egy kupola, jó magas, felül egy böggel, fogantyúval. Vásárokban itthon is látni hasonlókat. Némely edény főzés előtt áztatást igényel, erre érdemes odafigyelni. (Nekem nincs ilyen, wokkal pótoltam.)

A marokkói tagine lassú tűzön főtt csirke vagy bárányhúst jelent, szósszal, vele főtt, párolt zöldségekkel, gyümölcsökkel. Olyanokkal mint olíva, barack, alma, mogyorófélék, és fűszerezik fahéjjal, korianderrel, sáfránnyal, gyömbérrel köménnyel, paprikával, stb.

Az enyém így készült:

Volt csirkehúsom, melle húsa, amit felkockáztam. Sóztam, borsoztam. Pirítottam durvára vágott hagymát. Nemsokára utánaszórtam a fokhagymát, a gyömbért, a sáfrányt. Mikor már úgy tűnt, hogy leég az egész, ment bele a csirke és felöntöttem kb. 3 dl vízzel. Nem lehet rontani - ha sok a víz, a végén beforralod, ha kevés, közben bátran lehet pótolni. Lefedem, megpárolom a húst puhára.
Megkapja a citromlét, koriandert, petrezselymet (ezeket jó lenne frissen, de nekem nincs, szárított, illetve a koriander levele helyett mozsárban töröm a magját) és az olívabogyókat (lásd a képen, mert a kaját már nem tudtam fotózni).
Ekkor már fedetlenül rottyantom kb. 5 percig és kész is. Utánfűszerezni még most is lehet.

Hozzávalók:
1 melle husi felkockázva
1 hagyma
3 gerezd fokhagyma
fél tk gyömbérpor
fél tk sáfrány
3 ek citromlé
koriander, petrezselyem
15 db olíva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...