2011/01/06

barackos pezsgőkrémes bonbon



születésnapra készítettem ezt a különleges bonbont. történt, hogy volt finom őszibarack-befőttünk, igazi háztáji, Bajáról. Kemények, ezért forró vízben kicsit fürdőztettem, aztán bő egy deci pezsgőben, amit még szilveszterről nem ittunk meg, pihentettem. Mikor kihűlt, összeturmixoltam az egészet. Pihent a hűtőszekrényben egy éjszakán át.

Másnap elővettem a formákat- különösen izgat, milyenek lesznek, Karácsonyra kaptam. Sötétbarna szilikonforma. Ti tudjátok, hogy miért épp sötétbarna? Hiszen így jó nehéz észrevenni, ha valamelyik részébe nem jutott el az olvasztott csoki és lukas maradhat a kérge. Ki érti ezt? Lenne inkább sárga vagy rószaszín.

Olvasztottam tibi csokit, közel egy táblát (ennyi maradt a nagy adventi hajtásból..), a kéreghez. Ehhez vízgőzt csináltam és felette kavargattam el némi kis vajjal. Sűrű lett, asszem túlfőztem, így nem ecseteztem, hanem kiskanállal belekentem a formába, ami aztán a mélyhűtőben landolt egy jó 20 percre. Ekkor elindítottam a töltését.

Ja, de lássuk csak a tölteléket. Eddig van egy összeturmixolt barack-pezsgő keverékem, behűtve. Vízgőz fölött ütöttem bele egy sárgáját, 1 ek cukrot és jól kevergettem egy darabig. Úgy találtam, hogy nem lesz elég sűrű, ezért 2 tk tejszínes pudingport adtam hozzá és még kevergettem. Itt vigyázni kell, hogy ne legyen csomós. Vagy pedig ha mégis az lenne, a töltés előtt át lehet nyomni egy teaszűrőn, hogy a bögök fennmaradjanak. Megint le kell hűteni. Ez nagyon fontos, mert már jártam úgy, hogy a szépen megdermedt burokba, ami ugye nem olyan vastag, betöltöttem a langyosabb belevalót és sajna elolvasztotta azt, amit nem lett volna szabad....

És a töltés. A formákat bevonom csokival, hűtöm, majd a hideg töltelék bele, hűtöm és a lefedése csokival, és hűtöm. Vigyázni kell, hogy a felső pereméhez ne érjen oda a töltelék, legyen esélye a fedőcsokinak összenőni az alsó burokkal.

Boldog szülinapot!

hozzávalók:

2-3 gerezd őszibarackbefőtt
1-1,5 dl pezsgő
1-2 el tejszínes pudingpor
2 ek cukor
1 tojássárgája

a bevonáshoz:
vízgőz :)
100 gr étcsokoládé, vérmérséklet szerint 50-60-70%-os
2 dkg vaj
és a hűtés(ek)hez sok türelem!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...