2010/11/21

diómarcipános bonbon



ha csomagolom, szaloncukor, ha nem, bonbon. Igazán változatosan készíthető, formában, ízben, díszítésben. Ami közös benne, az az olvasztott csoki és a sok-sok pepecselés... :) Ha ezek után kedvet kaptál, jó szórakozást!

A mennyiségeket nem jegyeztem fel, úgyhogy azt könnyű lesz betartani. De aggodalomra nincs ok, a halmazállapot majd eligazít.

1. A diót megdaráltam (amennyit rászánsz), a porcukrot is (ez kb. harmada a diónak, kekszet (mézes, háztartási, stb. mennyiségre a porcukorral azonos lehetett) és ezeket összekevertem egy tálba.

2. Ráöntöttem rumot ízlés szerint, elkevertem és egy pici vizet, hogy jól gyúrható, de nem lágy masszát kapjak. Mazsolát (szárított áfonyát, feketeribizlit, cseresznyét, meggyet, stb) kicsit beáztattam vízbe (rumba, whiskybe vagy amibe nem szégyelljük) és a masszából formázott golyók közepébe nyomkodtam egyet-egyet. Vizes kézzel csináld és akkor kevésbé ragadsz hozzá!

3. A golyókat eligazgattam szaloncukor (gömb, rúd, plecsni, stb.) formára és megpihentem.

4. Olvasztottam gőz fölött csokit (Tibi 60%, vagy menőbb), kis vajjal és tejszínnel, nem túl forróra. Fogtam a jégkockatartóimat és mindegyik üregbe tettem egy kiskanál olvasztott csokit. Elrázogattam vízszintesre. Eztán ment bele a massza, majd minden üreget feltöltöttem az újból felmelegített csokival. Lettek tejcsokisak is, mert ahogy fogy a csoki, mindig felöntöm kis tejszínnel. Nem érdemes késsel, pálcikával elkenni, hanem a konyhaasztalhoz ütögeted finoman, és szépen lapul a teteje, helyére mennek a dolgok.

5. A másik formát másképp csináltam. Ott a golyókat (kis rudakat) villával megmártottam a csokiban és úgy került dermedésig a formába. Ez utóbbinak hengeres lesz az alakja, a másik bonbonszerűbb.

És itt jött a baj! A bevonatba került vaj és tejszín úgy meglágyította a burkot, hogy az sehogy sem akart megszilárdulni! Nem tudtam kivenni a jégkockaformából, pedig múltkor próbát is csináltam és szép kockára dermedve kijött!! Most meg tettem én még a mélyhűtőbe is, de semmi! Most mi lesz?!

Csak kiskanállal tudtam kiszedni, de úgy meg elveszett a formája és csúnya volt. Hát olvasztottam mégegy tábla tibit, ezúttal csak kicsi vajjal. A sérült bonbonokból golyókat formáztam, így az eredetileg máznak szánt csoki most a belsejébe került, igen-igen finom trüffel krémként és villával megforgattam a meleg csokiban, hűtőben dermesztettem.

Nagyon finom lett! Csak lenne már Karácsony!

Lehet válogatni. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...