2010/11/10

murg makhani azaz butter chicken


az egyik nevét nem érteni, a másik nem fejezi ki az ízét. Ez egytálétel, aminek selymes, savanykás és fűszeres íze van, rizzsel egész kíváló. A fűszerlistája igen hosszú, de ha szereted az indiait és főzöd is, biztos minden van otthon, ahogy most nekem is.

1. Bepácolom a húst. 2 személyre egy fél csirkemellet feldarabolok kockákra. Edényben kikeverek egy pohár joghurtot apróra vágott fokhagymával (1 gerezd), 4 szelet gyömbérrel (utánozhatatlan a friss gyömbér, hűtőben hónapokig eláll!) , amit felcsíkozok, sózom, teszek bele meat masalát 1 kkanállal, pirospaprikát 1 kkanállal (ez lehet csípős is, nekem kashmiri mirch-em van), kis citromlét, kis fahéjt. Ezt összekeverem és bele a husit, mehet a hűtőbe. Amennyi időd csak van, pácold - én reggel 8-tól 11.ig tudtam.

2. Színes rizs lesz mellé répával. A répát (fél db) julienre vágom és megpárolom. A rizst bő vízben megfőzöm (16 perc legalább a barnának, az enyémbe indiánrizs is került) és leszűröm, hozzákeverem a répát. Gyönyörűek így együtt.

3. Elkészítem a paradicsomos mártást. Házi paradicsomlét megforralok, 2 dl kb., bele kis só, 2 ek cukor, meat masala egy késhegynyi, 5 dkg vaj, összeforralom. Elzárom és mehet bele egy jó ek mascarpone (vagy házitejszín), ezzel sűrítem be. Hagyom állni.

4. Serpenyőt, wokot forrósítok és a pácolt husit a páclével együtt lassú tűzön megpárolom. A joghurt miatt összeugrik, de ez egyáltalán nem baj. Ha kész, úgy 10 perc múlva, ráöntöm a paradicsomos szószt, amitől valószínűtlenül rózsaszínes árnyalata lesz. Összerotty és hadd álljon egy kicsikét.

5. Jóízűen megettük ebédre.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...